Jak pozyskać pierwszego klienta?

Pierwszy klient to jeden z najważniejszych kroków milowych w biznesie. To osoba, którą będzie się wspominało całe życie i która może znacząco pomóc rozpromować prowadzoną działalność. Pozyskanie jej nie jest wcale trudne, ale wymaga powtarzania konkretnych działań, często przez długie miesiące. Nie warto przyciągać do siebie nikogo tanimi chwytami, bo taka taktyka często odbija się w przyszłości na finansach przedsiębiorstwa.

Poznaj profil potencjalnego klienta


Wszystko zaczyna się od określenia, kto może stać się twoim potencjalnym klientem. Wśród ważnych czynników warto wymienić płeć, wiek, dochód w rodzinie czy oczekiwania jakościowe i cenione. To wszystko jest bardzo ważne, bo od tego, kto do Ciebie przyjdzie, powinno zależeć, jak będziesz rozmawiał z tą osobą. Ustalając to, koniecznie weź pod uwagę okolicę, w której działasz, usługi, które proponujesz, ceny oraz swoje własne oczekiwania. Na ich podstawie ustal, kto może do Ciebie przyjść i dokonać zakupu. Stworzony profil dopracowuj i zmieniaj tak, żeby był jak najbardziej aktualny i żebyś mógł na nim stale bazować.

Skup się na dedykowanej reklamie


Kiedy masz już gotowy profil klienta, zastanów się, gdzie możesz go znaleźć. Tutaj po raz kolejny odwołasz się do wyżej wymienionych kryteriów. Mogą to być social media, tablice ogłoszenie, gazetki albo radio. Oczywiście nie chodzi o to, gdzie dana osoba najczęściej fizycznie przebywa, ale skąd potencjalnie bierze informacje i gdzie szuka fachowców, kiedy ich potrzebuje. Na to miejsce przekieruj większość swoich działań marketingowych. Nie ma sensu ich rozpraszać, skoro w jednym z nich znajdą Cię wszystkie potencjalnie zainteresowane osoby. Po umieszczeniu reklamy pozostaje Ci czekać i mieć nadzieję, że dobrze poznałeś swoich klientów.

Nie oferuj zniżek czy gratisów


Gratisy i zniżki nie są same w sobie złe, pomagają utrzymać przy sobie klienta albo zachęcić go do wydania większej ilości pieniędzy. Nigdy nie oferuj ich jednak osobie, która pierwszy raz się u Ciebie zjawiła. Im taniej cenisz swoje produkty, tym więcej uwag będzie mieć osoba, która za nie płaci. Jeśli pierwsza wizyta nie spodoba się tej osobie albo z innego powodu nigdy więcej się u Ciebie nie zjawi, będziesz stratny. Nie korzystaj ze zniżek tylko po to, żeby zadowolić klienta. Rób to, żeby w przyszłości zarobić z ich pomocą więcej. A nie masz takiej gwarancji, jeśli już pierwszej osobie przyznasz coś ekstra.